Sunday, December 26

vánoce

tak už je to za námi. každoroční peklo - přehlídka šílenství, shonu a konzumu. když jsme s ev obcházely tesco, tak nás napadlo přesně tohle. nakoupila jsem tunu dárků a věřím, že některý z nich udělaly opravdu radost. jenže si myslím, že by se to obešlo i bez nich.
nesnáším vánoce. ne snad že by původní idea byla špatná. ale tak, jak vánoce vypadají teď, mně moc neuchvacují. nakoupit spousty dárků. napéct cukroví. uklidit. navařit. a pak, ačkoli je to jednou za rok, je doma to samé posvícení, co každý (neštědrý) večer. hádka nebo dusno. musím říct, že u nás to funguje spolehlivě celé roky a nebylo to jiné, co si pamatuji. jediný rozdíl byl, že zatímco jako malá jsem se nemohla dočkat dárků a baštila jsem povídačky o ježíškovi a koukala na pohádky, tak teď už to vidím. dorazím až před večeří, protože ještě obvykle nakupuji poslední dárky. pomůžu mamince s přípravami, protože nikoho nenapadne, že se ty řízky musí osmažit, než se dají jíst.(letos jsem to nestihla. jsem looser.) večeře se odehrává v tichu, protože sestra nemluví už roky s otcem a máma je unavená a naštvaná. vlastně oprava - jediný mluvící je otec, který se pokouší být vtipný. normálně mi to nevadí, ale u té štědrovečerní večeře se mi občas otvírá kudla v kapse. po večeři rychle rozdat dárky a konec. místo toho, abychom byli rádi, že jsme se ve zdraví sešli a že máme, kde bydlet a co dát na vánoční stůl... a já se přistihnu, že se těším, až v devět zmizím do kina na vánoční projekci života briana. protože máma se odsune k televizi a skoro nekomunikuje. a otec se sestrou se nesnesou v jedné místnosti. a nesmím zapomenout na svého nevlastního bratra, který sice už v zásadě nemá jíné příbuzné, ale je příliš sexy, než aby přišel na štědrý den.
a napadá mě, že si moc vážím všech dárků, které jsem dostala a děkuju za ně. ale mnohem víc děkuju za lidi, kteří mi je dali - mou rodinu, mé přátele. asi jsem byla moc hodná ;).
méně dárků, více lásky nebo tak něco. můj letošní nejlepší dárek není koupený. dal mi ho někdo, na kom mi hodně záleží. doufám, že se mi brzy uzdraví...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home